Het regenpak en buienradar - Reisverslag uit Olloy-sur-Viroin, België van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu Het regenpak en buienradar - Reisverslag uit Olloy-sur-Viroin, België van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

Het regenpak en buienradar

Door: Jorden

Blijf op de hoogte en volg Jorden

17 April 2024 | België, Olloy-sur-Viroin

Beste mensen,

Gisteren uit Dinant vertrokken met de voorspelling dat het de hele dag zou gaan regenen in de vorm van flinke buien. Dus bij het vertrek om 10.00 uur trok ik mijn hele regenpak maar aan. Het was zwaar bewolkt met af en toe gespetter, in de loop van de dag werd het droog en vanaf 13.00 uur begon de zon te schijnen. Om 15.00 uur dacht ik: Heb ik daar mijn regenpak nu voor aangedaan? Ik koos er toch voor om mijn pak aan te houden ondanks de warmte. Ten eerste: het is een heel gedoe (bij al mijn wandelingen eigenlijk) om eerst mijn rugzak af te doen, daarna alles uit, en dan weer op. Ten tweede: het was voorspeld; die regen. Vanwege die rugzak vond ik het risico te groot. Want...het zal toch niet!

Ik moet gewoon gaan leven alsof buienradar niet bestaat en terplekke ingrijpen. Maar!!...de tocht was mooi. En ik sliep in een heuse abdij met 's avonds een mis en daarna gezamenlijk met de paters een warme maaltijd eten.

Gisterenavond overnacht bij een van oorsprong Engelse in Niverlee (Doische). Wederom een gezamenlijk welkom, een heerlijke warme douche, een voortreffelijke maaltijd en een heerlijk bed. Gastvrij in de overtreffen trap; zo heet dat toch?

En vandaag ging het naar Olly-Sur-Virion. Ook weer een prachtige tocht door bos. Steeds de rivier de Viroin aan mijn zijde. Vanacht slaap ik in een half stacaravan, half (voor)tent.

En!!: morgen loop ik Frankrijk binnen. Dus ik ga maar eens op bed aan, want het wordt een lange dag.

Bonne nuit


  • 17 April 2024 - 22:50

    Harald Ket:

    Op weg naar de Franse Ardennen! Ja, buienradar is lastig. Misschien dan maar vertrouwen op "Morgenrood water in de sloot, avondrood, mooi weer aan boord" of "Na regen komt zonneschijn" ;-)

    Goed dat je naar de mis bent geweest, hoort écht bij een pelgrimage.

    Welterusten! Bon voyage!


  • 17 April 2024 - 23:46

    Syl Klinkien :

    He Jorden,

    Wist niet dat je zo leuk kon schrijven!!!

    Is leuk voor ons maar ook voor jezelf, kan je er straks mooi boek van maken......met de foto's erbij .

    Ja van dat weer kan je niet echt op aan he.

    Regencape is ook handig die gooi je zo om alles heen en gooi je ook makkelijk weer af ,maar je gaat de goede kant op het wordt vanzelf weer zomer!!

    Ja bijzonder is het wat je op je pad tegen komt aan gastvrijheid, eten en mooie bijzondere slaapplekken.....en iedereen spreekt caminoos,van alles door elkaar maar je verstaat en begrijpt elkaar heel bijzonder!!

    Blijf genieten en blijf schrijven!!!

    Bon camino!!


  • 18 April 2024 - 07:46

    Tijs Teepen:

    Hi Jorden,

    lekker bezig! dat schiet al op. Frankrijk zal wel wat langer duren dan Belgie vrees ik ;)

    Hopelijk blijven de weergoden je goed gezind dan. Want als ze plensbuien voorspellen en jij zit lekker in de zon is er weinig te klagen.

    Succes met het laatste stuk Belgie en Bon voyage!


  • 18 April 2024 - 08:16

    Ida En Peter:

    Jorden, geweldig om al je doen en laten zo te volgen. Wij zijn benieuwd hoe het in Frankrijk zal gaan.


  • 18 April 2024 - 12:15

    Hans:

    Jorden, Klinkt allemaal perfect. Je geniet ervan merk ik, Ga zo door

    Gr, Hans


  • 19 April 2024 - 08:37

    Ida En Peter:

    Jorden, net even naar het weer boven in Frankrijk gekeken. Als het goed is heb je een droge dag vandaag. Gisteren moest ik hier mijn ruiten krabben. Leuk dat je nu al met pelgrimgangers je ervaringen kunt delen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 17257

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: