Wijnranken en knie - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu Wijnranken en knie - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

Wijnranken en knie

Door: Jorden

Blijf op de hoogte en volg Jorden

29 April 2024 | Frankrijk, Épernay

Beste mensen,

4 dagen duurt lang als je '"zit te wachten" op een blog van mij. Ik zal uitleggen wat er aan de hand is: vrijdag toen ik tussen de nog kleine, maar prachtige wijnranken liep, had ik al 2 dagen last van mijn linkerknie. Dus ik liep al moeilijker. Maar de mooie omgeving bederfte het nog niet. Totdat ik bij mijn volgende adres kwam; toen sloeg de twijfel toch toe: doorgaan of stoppen. Ik koos voor het laatste. Maar langer erover nadenkend besloot ik om (uiteraard in overleg met mijn vorige adres èn goedgekeurd) t/m aankomende donderdag 'op de Camino' te blijven. Ondertussen wel hier naar een dokter gegaan voor advies. Hij zei dat het niet de miniscus is, waar ik bang voor was, maar waarschijnlijk een (verrekte) kruisband. Nu heb ik voor 10 dagen paracetemol (kuur) meegekregen. En ik moet met Voltaren-gel blijven insmeren. Hopen dat de pijn minder wordt.

Ik was al bezig om dingen uit mijn rugzag te halen zodat het gewicht minder wordt.

Maar om met iets positiefs af te sluiten: de wijngaarden zijn een verademing om door te lopen t.o.v. die blubberpaden. Daaronder een fotoimpressie. En hopelijk kan ik aan het eind van de week mijn tocht voortzetten.

Tot blogs


  • 29 April 2024 - 23:00

    Maarten:

    Oe Jorden, wat een pech. Hopelijk slaan de paracetamol en de gel snel aan. wel mooie foto's weer, echt genieten lijkt me. Rust goed uit de komende dagen.


  • 29 April 2024 - 23:20

    Syl Klinkien :

    He Jorden, joh wat vervelend die knie !

    Goed dat je even je rust pakt en het de tijd geeft om te kunnen herstellen.

    Wij 'LAW' nemen standaard parecetamol in bij ontbijt ,lunch en avondeten........

    Ik ben helemaal niet van pillen innemen, maar als je tijdens lopen blessure krijgt ga je verkeerd lopen en dan krijg je overal last van ,anders loop je het er wel uit .

    Of het moet heel heftig zijn he .....maar pijn is niet fijn!!!

    Wij hebben dit ooit als tip gekregen en heb er ook met arts over gesproken, kan niet zoveel kwaad ....je moet het natuurlijk niet je hele leven blijven doen .

    Kijk maar wat je ermee doet ........

    LAW ...is lange afstand wandelaars

    Sterkte....goed en snel herstel, en lieve groetjes


  • 30 April 2024 - 00:09

    Ruud:

    Hoi Jorden, balen zeg. Hopelijk doen de dagen rust je goed, en dan vooral je knie. Slim dat je wat kilo's uit je rugzak haalt, scheelt toch weer met lopen en met de belasting van je knieën. Beterschap en tot de volgende blog!


  • 30 April 2024 - 08:00

    Harald Ket:

    Sterkte, rust goed uit! Hopelijk kun je ook buiten zitten/liggen en met mensen praten, dan wel wat lezen. Succes en ik duim voor goed nieuws van je later deze week.


  • 30 April 2024 - 19:56

    Anita:

    Oeps dat is even balen man, goed dat je er even mee naar de dokter bent geweest. Neem goed je rust en paracetamol in en lekker blijven smeren met voltaren, dat is prima spul. Probeer toch ook een beetje te genieten van deze “verplichte rustdagen” en ga niet te vroeg van start, want je moet nog aardig wat kilometers afleggen, de knieën hebben nog heel wat te verstouwen. Mooie foto’s trouwens hoor van die wijnranken. Heel leuk om zo je reis mee te beleven. Toi toi toi voor nu en tot de volgende blog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 19139

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: