De Maas - Reisverslag uit Profondeville, België van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu De Maas - Reisverslag uit Profondeville, België van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

De Maas

Door: Jorden

Blijf op de hoogte en volg Jorden

14 April 2024 | België, Profondeville

Beste mensen,

Gisteren was het een hele mooie dag; zowel qua weer als relaxen. Ik heb een beetje Namen verkend. Ook heb ik een stempel bemachtigd; dat is om in Santiago de Compostella te laten zien dat je daadwerkelijk een van die routes gelopen hebt. Je doet het dus niet helemaal voor niets. maar het gaat om de route er naar toe: niet om je bestemming uiteindelijk...

Toen ik eergisteren naar mijn b[e-38]b moest moest ik de laatste anderhalve kilometer klimmen. Met klimmen bedoel ik net zo klimmen als die wielrenners op de Keuterberg; zo steil ja! ( onder wielrenners een bekende 'berg' in Limburg). Eindelijk aangekomen was het uitzicht over Namen prachtig.

Na een heerlijke nacht op een bed, maar in mijn eigen slaapzak ging ik vandaag weer op pad. De route voerde me de hele dag langs de Maas; het was prachtig! Eenmaal aangekomen op de camping van Profondeville mocht ik bij de enige douche die in werking was heerlijk douchen, zolang als ik wilde. Nu zit ik in een bistro-achtige gelegenheid mijn blog te schrijven (vanwege wifi). Morgen gaat het via de Maas naar Dinant.

Tot blogs


  • 14 April 2024 - 19:53

    Harald Ket:

    Mooie foto's! Erg leuk om je route zo te volgen. Goed dat je je eerste stempel hebt gehaald, gefeliciteerd!


  • 14 April 2024 - 19:55

    Anita:

    Wat gaaf allemaal Jorden en wat een klim met zo’n zware rugtas

    ik hoop dat hij al wat lichter draagt!

    mooie foto’s ook

    groetjes Anita


  • 14 April 2024 - 20:18

    Syl Klinkien :

    Prachtig Jorden

    Altijd leuk die stempels ...straks wil je je hele kaart vol ,en dat daar je lukken ook !

    En zo is het Santiago is zo bijzonder maar de weg er naar toe is waar het werkelijk omgaat !

    Blijf genieten, prachtige foto's en leuk dat wij ook mee mogen genieten .

    Blijf de Maas aan de linker kant houden!

    Bon camino


  • 14 April 2024 - 20:32

    Greta Klarenbeek:

    Fijn dat je zo'n mooie reis hebt. En ook je "slaapplekken" lijken me heerlijk met een lekkere douche. Veel plezier met het vervolg van je reis.


  • 14 April 2024 - 21:19

    Anita:

    Mooie foto’s en weer een leuk verslag om te lezen, je maakt wat mee zeg. Ik blijf het bijzonder en stoer vinden van je. Fijn om er op deze manier getuige van te zijn. Tot blogs en succes.


  • 14 April 2024 - 21:30

    Maarten :

    Wat leuk je avonturen te lezen. Hele mooie foto's zeg! Ik lees wel dat je slaapplekken tot nu toe erg bevallen, fijn hoor. Op naar een nieuwe mooie week. Nederland ligt nu echt achter je.


  • 15 April 2024 - 07:00

    Tine:

    De Maas ,prachtig Jorden,de mooiste rivier van Nederland ,maar ook in Belgie.!Wat een mooi tentje.

    Veel plezier op je tocht.

    groeten van Tine


  • 15 April 2024 - 07:57

    Ida En Peter:

    Jorden, zo te zien was het niet druk op de camping.

    Mooi dat je ook bent begonnen met het verzamelen van stempels van de route naar Santiago.

    Stap voor stap dichter bij je einddoel.


  • 15 April 2024 - 12:31

    Hieke En Simon:

    Dat is een mooi stukje Ardennen waar je nu aan het wandelen bent. En na zo'n dag wandelen is een extra lange douche wel heel lekker. Veel plezier Jorden op je verdere tocht.


  • 15 April 2024 - 13:28

    Loek:

    Goed om te lezen dat je de "pijntjes en ongemakken" een plaats hebt kunnen geven. Alle bagage wordt "onderdeel" van de wandelaar. Mooi is dat!

    Af en toe een rustdag om ook iets meer bij te komen en toeristische bezoekjes is ook erg leuk. De ene keer slapen op een matje in een tent om vervolgens een bed weer meer te waarderen. :)

    Geniet van de mooie omgeving en met de foto's is het leuk om daar iets van te zien.


  • 16 April 2024 - 08:01

    Hans:

    Hartstikke mooi. Blijf maar genieten van je wandeltocht. Gr. Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 17381

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: