Een rust/doe-dag - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu Een rust/doe-dag - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

Een rust/doe-dag

Door: Jorden

Blijf op de hoogte en volg Jorden

24 April 2024 | Frankrijk, Reims

Beste mensen,

Na een goede en lange nacht (rust) had ik vanmorgen ook een prima ontbijt. Mijn kamer zit op de vierde verdieping en het hotelletje heeft geen lift. De douche deed er gisteren ook zo lang over om boven te komen: ik moest eindeloos wachten voordat het water het deed; zels gevraagd of hij het wel deed. Maar eenmaal een goed werkende douche is toch wel 'bevrijdend'. Bedankt voor jullie leuke, mooie, geruststellend, motiverende, opbeurende, en meelevende berichten. Ik lees ze echt allemaal. Zo kan ik jullie vertellen dat ik al, nee; het is 'pas' 375 kilometer heb gelopen. Wat betreft het lopen in de regen kies ik ervoor om mijn hele regenpak aan te doen i.p.v. een poncho. Daar zijn de meningen over verdeeld wat het handigste is. Het voordeel van een poncho is dat je hem makkelijk op en af kan doen, hoewel; in mijn eentje sta ik vaak te klooien om het goed over je rugzak te doen met wind waait hij alle kanten op. En door bebossing blijft hij vaak achter dingen haken. Dan liever maar iets langer doorlopen terwijl de zon schijnt...

Ook heb ik al 9 stempels weten te bemachtigen vanaf Thorn. Dus in de plaats waar ik gestart ben heb ik de eerste stempel laten zetten: al in Thorn dus. Nu probeer ik naar de Decatlon te komen, met de bus waarschijnlijk, want lopend is het een uur. Ook nog wat andere inkopen proberen te doen. En extra van een kopje koffie genieten, want gisteren sinds lange tijd weer een kop koffie kunnen krijgen. Ik ga op pad!

Tor blogs


  • 24 April 2024 - 10:54

    Greta Klarenbeek:

    Heerlijk zo'n rustdag. Geniet er van. Je stempels lopen ook goed. Fijne dag toegewenst.


  • 24 April 2024 - 12:44

    Eric F:

    Geniet van je rustdag en van de koffie[e-1f923]je bent goed bezig, alleen vraag ik me wel af of sommige paden wel wandelpaden zijn. Als ik de foto's bekijk. Succes maar weer.

    Groet Eric F


  • 24 April 2024 - 14:03

    Anita:

    Hoi Jorden, wat is het toch leuk om je verhalen te lezen, ik geniet er echt van. De foto’s erbij maken de tocht helemaal compleet. Lekker genieten van je rust dag en de koffie, allebei niet onbelangrijk. Hopelijk gaat de volgende douche beurt wat soepeler haha.

    Gr en tot blogs


  • 24 April 2024 - 14:18

    Hieke En Simon :

    Nou Jorden je bent al lekker op weg met375 km. Lijkt me een prettige afwisseling om na al die (soms modderige) wandelpaden door bossen en weiden in zo een mooie stad als Reims aan te komen. Veel wandplezier op je verdere weg.


  • 24 April 2024 - 19:55

    Syl Klinkien :

    Prachtig Reims en de lekkerste champagne..zeker eentje nemen voor je weg gaat !!

    En uurtje lopen is toch niks voor jou ,valt me tegen dat je de bus neemt !!

    Hoop dat het gelukt is met je waterzak......

    Succes verder en blijf genieten, blijf in de flow die camino heet!

    En echt je schrijft enorm leuk,denk dat het een bestseller wordt!!

    Bon camino!!


  • 25 April 2024 - 11:38

    Hester En Andries :

    Knap hoor dat je al 3 weken loopt en dat je daarna weer verder gaat lopen, en dat in je eentje veel plezier met je volgende etappe. En dat je in verschillende B[e-38]B overnacht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 18007

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: