Bijzondere adressen - Reisverslag uit Hanret, België van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu Bijzondere adressen - Reisverslag uit Hanret, België van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

Bijzondere adressen

Door: Jorden

Blijf op de hoogte en volg Jorden

12 April 2024 | België, Hanret

Beste mensen,

Vandaag een week en 3 dagen onderweg. Maar het voelt ook als een week en 3 dagen onderweg: ik kom wel langzaam in een flow qua lopen, maar nog niet dat ik 'los kom' van dingen.

Wat betreft de wandelingen zelf gaat het al wel stukken beter. Zo heb ik met wat aanpassingen bijna geen last meer van die 'pijntjes'. En de omgeving waar ik in loop maakt ook een hoop goed. Want ik loop in prachtige omgevingen. Van het riviertje de Jeker tot aan een 'vierkants hoeve'; een kenmerkende heve voor deze streek. Ook loop ik door vele akkers en door bos. Ik kan zien dat het veel geregend heeft: ik moet slalommen om hele grote modderpoelen heen, en zorgen dat ik niet wegglibber.

Als je dam eenmaal op je bestemming bent is de beloning meestal groot. Je wordt hartelijk welkom geheten, zeker als ze mijn rugzak zien. Je krijgt iets te drinken en meestal is er een lekkere warme douche. De locatie die de kroon spant is wel een heus kasteel in Waremme. Het is dat haar familie op bezoek was, maar anders had ik ècht in een kasteel geslapen. Maar niet getreurd: het bijgebouw was ook ter grootte van een balzaal hoor! Maar ik heb ook gezellig met een b[e-38]b-eigenaresse en 2 andere gasten gezellig aan de ontbijttafel zitten praten.Ook een voordeel dat ze weten dat je de 'Camino' loopt is dat ze je heel graag naar het beginpunt willen brengen. Vanacht slaap ik in een b[e-38]b met uitzicht over heel Namen. Daar ga ik dus morgen van genieten; van het uitzicht èn mijn rustdag...

Tot blogs


  • 12 April 2024 - 21:14

    Harald Ket:

    Goed bezig! Mooi dat je rustig door het landschap kunt lopen, maar ook af en toe mensen spreekt in de b[e-38]b's. Veel plezier in Namen! Ik kijk er naar uit dat je straks Frankrijk in loopt!


  • 12 April 2024 - 22:51

    Syl Klinkien :

    Wat ben je goed op weg Jorden!!

    Trots op jou...nu al ,en dit is pas een begin .

    Denk dat je al veel regen gehad hebt, maar je gaat de goede kant op en je loopt in het mooiste seizoen ,alles komt tot bloei en de wereld laat zijn mooiste kant zien .

    Geniet van al dat moois, ik weet wat de camino met je doet en hoeveel moois erop je pad komt.

    Stap voor stap de goede kant op ..

    .....je bent een topper!!

    En prachtige foto's....ik ben fan en blijf je volgen!

    Bon camino ....lieve groetjes Syl


  • 13 April 2024 - 08:58

    Hans Teepen:

    Jorden,

    Dan begin je Belgie al door te komen. Fijn te lezen dat je overal hartelijk wordt ontvangen. Rust maar uit en verder een goede reis.

    Hans


  • 13 April 2024 - 09:05

    Greta Klarenbeek:

    Jorden wat fijn dat het goed gaat en met zulke leuke " slaapplekken". Ik geniet van je verslag. Nog een goede verdere reis.


  • 13 April 2024 - 10:53

    Klaske En Jan:

    Hoi Jorden,

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Dat de pijntjes verdwijnen is een goed teken. De foto's geven een mooi beeld van het gebied waar je doorheen wandelt. We vinden het leuk om je zo te volgen. Het ga je goed! Groet ,

    Klaske en Jan


  • 13 April 2024 - 11:59

    Hieke En Simon:

    Fantastisch Jorden dat het al zo lekker gaat en dat je leuk op de slaapadressen wordt ontvangen. Hieke las net een boek met de zin:"Pelgrimmeren is bidden met je voeten" Heerlijk om je verslag te lezen, alsof we met je meelopen. Mooie foto's ook. We leven met je mee. Lieve groet en veel plezier.


  • 13 April 2024 - 14:13

    Eric Frericks:

    Zoveel respect voor jou.

    Ik doe je dit zeker niet na.

    Hopelijk ga je het volhouden want september is nog ver weg.

    Heel veel (Wandel)succes

    Groet Eric F


  • 14 April 2024 - 08:42

    Ida En Peter Diemer:

    Jorden, geweldig dat het goed gaat. Het weer is werkt daar natuurlijk ook aan mee. Leuk dat je als camino ganger zo goed wordt behandeld. Mag ook wel vinden wij. Kom je al wat andere camino gangers tegen?

    Wij hebben gisteren ook weer een stukje van het Maarten van Rossumpad gelopen. Van de Posbank naar Laag Soeren door de Onzalige Bossen. Prachtig weer en een hele mooie wandeling.

    Tot het volgende reisverslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 17338

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: