Warmte, spoor bijster en gps/ouderwets - Reisverslag uit Brabant, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu Warmte, spoor bijster en gps/ouderwets - Reisverslag uit Brabant, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

Warmte, spoor bijster en gps/ouderwets

Blijf op de hoogte en volg Jorden

18 Juli 2016 | Nederland, Brabant

Beste mensen,

De mee-loop week zit achter de rug waarbij ik het alle twee de dagen dat mijn neef Ruud en Andries & Hester, Maarten moest helaas afmelden vanwege ziekte, meeliepen heel gezellig heb gevonden. Maar zo alleen lopen is ook wel weer lekker hoor! Gisteren liep ik van Rijsbergen naar Ulvenhout waarbij ik onderweg een markering heb gemist en uiteindelijk een uur nodig had om op de route te komen (ik weet ook denk ik waar het mis ging: bij een hek met afrastering en een heel fel blaffende hond, waarschijnlijk was er toch een paadje langs die afrastering. Maar die hond he!!...). Gisteren was ik 18.30 uur binnen en de gastvrouw een spaghettimaal in elkaar flansde + hoeveelheid om ú tegen te zeggen. Zo heb ik haar vervolgens ook aangesproken. Vandaag was eigenlijk net zo'n dat waarbij de tijd anderhalf uur later aangaf toen ik op de minicamping met blokhut arriveerde; met bhv een stel met een auto die zo vriendelijk waren om mij naar mijn bestemming te brengen. Heel erg lief! Maar bij de voorgaande dagen rijst de vraag: je gebt toch navigatie/Google-maps? Ja! Dat dat heb ik wel, maar ik gebruik het liever niet. Waarom dan niet? Tsja! Ik denk gewoon dat het op de "ouderwetse manier" nog steeds kan, en ja! Dan ben je een stuk langer onderweg als het een keer mis zit. Is het naïef? Misschien wel, maar iemand die vrijwel niets met de pc wilt doen; ook zijn mail niet; iedereen doet het op zijn eigen manier: naïef of ouderwets...
Genoeg gefilosofeerd: laat ik eens wat van de omgeving vertellen. Ik heb eerst door het landgoed Valkenberg (vlakbij Ulvenhout) gelopen voordat ik de hele dag het bos niet meer uit. Dat was vandaag wel lekker met die warmte. Gisteren was het niet zo warm als vandaag, maar zwaar bewolkt met een lekkere temperatuur: 20/25 graden. Morgen loop ik naar Goirle waar ik daar woensdag een rustdag heb. Heerlijk!! Voor nu welterusten...

  • 19 Juli 2016 - 08:12

    Maarten:

    ha jorden,

    ja echt jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar het gaf vrijdag echt niet gelukt. De wandelingen klinken weer heel mooi .
    wat betreft het gebruik van Google maps, je zou het ook avontuurlijk kunnen noemen! Want zo maak je nog eens wat mee. ouderwets ben je niet, gelukkig schrijf je je dagboek niet op papier, maar fijn in een moderne blog waardoor we allemaal fijn mee kunnen lezen!
    Veel plezier verder!
    groetjes Maarten



  • 19 Juli 2016 - 09:12

    Jacq:

    Hoi Jorden, zo......dat is nog eens een lang verslag en dat na zo n lange warme dag. Maar die hond heeft je wakker gehouden. Succes vandaag!! Je slaapt in Goirle toch vannacht, bijna bij Tijs in z n achtertuin. Goed dat je juist op de heetste dag een rustdag hebt genomen. Fijne wandeling!!! Groetjes uit Nieuwegein

  • 19 Juli 2016 - 09:13

    Jacq:

    Ps, Hans en Tine starten in Nijmegen, ook warm.

  • 21 Juli 2016 - 19:48

    Hester En Andries:

    hoi JORDEN
    heb je een lekkere vrijen dag gehad, en morgen met Harm lopen.
    jij had het zeker ook warm, en wat is je volgende adres.
    bij ons was het in de tuin 35 graden.
    loopse voor de andere dagen met Harm. ik vind het maar knap van je.

    gr Hester en Andries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 16951

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: