de balans - Reisverslag uit Barßel, Duitsland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu de balans - Reisverslag uit Barßel, Duitsland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

de balans

Blijf op de hoogte en volg Jorden

02 September 2017 | Duitsland, Barßel

Beste Mensen,

Mijn eerste werkweek zit er weer op waarbij ik zonder hoofdpijn aan mijn eerste dag begon. Dus dat is een goed teken; heeft dat wandelen toch zijn nut gehad. Ook mijn conditie is erop vooruit gegaan (van anderhalf uur net voordat ik vakantie kreeg, naar drieenehalf uur op de laatste dag ). Alles bij elkaar: ik ben weer bijna de oude, ondanks dat er gezegd wordt dat het nog een halfjaar kan duren (+ afgelopen halfjaar).
Maar goed! Deze 3 weken waren een goede "therapeutische" manier om samen met Harm toch mijn "laatste etappe rondje Nederland" te voltooien. Buiten het feit dat Harm meeliep voor mij, om mij weer meer vertrouwen te geven, vond Harm het zelf ook een mooie tocht; de verrassende omgeving in het oosten van Groningen (de Graanrepubliek) met zijn enorme graan en bietenvelden, daarna lopend over de dijk met aan de overkant Duitsland en daar tussenin de Dollard(t). Ook bijzonder was dat we over de dijk echt vlak langs de Industrie kwamen bij Delfzijl waarbij we de route namen die in het oude boekje stond wat mijn idee was (met de oude naam nog: het wad en wierdepad. Nieuw boekje het Nederlands kustpad en heeft ook een nieuwe route). Daardoor moesten we soms wel van de dijk af om langs die grootte pijpen te kunnen, en dus ook weer naar boven klimmen. Maar volgens Jacquelien was die nieuwe route een stuk saaier geweest; over de dijk was het mooier! Ook bijzonder waren die "herenboerderijen": gigantische woonhuizen aangesloten op hun boerderijen, prachtig! Wat ik ook verrassend vond was dat er qua winkel(tjes), café/restaurant bijna niets was; nog minder dan met het Frieslandpad. Ook leuk van deze opzet dat ik niet 20 km per dag (kon) lopen/liep, was dat ik meer tijd had om de geschiedenis van het gebied te kunnen ontdekken. Ik wil Jacquelien bedanken voor de ondersteuning en de leuke ideeën, en ik wil Harm bedanken dat hij op al die etappes mee gelopen is.
Het was in meerdere opzichten een bijzondere wandelvakantie, en ben blij dat we het doorgezet hebben, want ik wilde eerst helemaal niet...op vakantie.

Groetjes, en tot de volgende uitdaging,
Jorden

  • 02 September 2017 - 23:36

    Harm :

    Jorden ik heb met je meegenoten door met je mee te lopen. Lekker steeds een beetje langer en steeds een beter tempo. Leuke manier zo en heel fijn dat je zo bent opgeknapt. Doe ik vaker, dat meelopen! Mooi verslag heb je geschreven!!

  • 03 September 2017 - 00:02

    Jan Frericks:

    Jorden,

    Fijn te lezen dat het beter met je gaat. Leuk verslag.

  • 03 September 2017 - 07:56

    Tine Bruin:

    geen betere reclame voor het wandelen dan jij Jorden.
    Geweldig bedankt voor je leuke verhalen en fijn dat het goed met je gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 1277
Totaal aantal bezoekers 17013

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: