Nederland rond! - Reisverslag uit Brabant, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu Nederland rond! - Reisverslag uit Brabant, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

Nederland rond!

Blijf op de hoogte en volg Jorden

25 Augustus 2017 | Nederland, Brabant

Beste mensen,

Gisteren liepen mijn vader en ik Lauwersoog binnen, wat betekent dat ik heel Nederland rond ben. Het begon ongeveer 17 jaar geleden met het Pieterpad, daarna heleboel jaren niets en 4 jaar geleden het Hollands Kustpad (= de oude benaming nog, en dat liep van Den Helder naar Hoek van Holland) gelopen. Daarna heb ik het plan bedacht om heel Nederland rond te lopen waarbij ik het volgende jaar het Deltapad liep (van Hoek van Holland naar Sluis). Vorig jaar liep ik de Lange Afstand Wandeling van Lauwersoog naar Stavoren. Ik heb in totaal 1250 km gelopen (aantal km's uit laatste boekje; thuis exact nog nakijken).
De ena laatste etappe heeft Jaquelien ons in Wehe-den Hoorn afgezet waarna we in vierhuizen weer konden instappen om naar de camping in aduarderzijl te gaan. Tijdens de Wandeling kwamen we door Leens waar een nicht van me woont, waarbij we het niet konden latenom daar even langs te gaan. Wel heb ik natuurlijk even "ge-appt" of ze thuis was; we werden spontaan ontvangen, want het pad liep pal langs de boederij en ze stonden in de tuin. We zijn er een uur geweest omdat we nog 6 km moesten lopen naar Vierhuizen. Gisteren, de laatste etappe liep van Vierhuizen naar Lauwersoog waarbij we heel bijzonder lang een groot militair oefenterrein kwamen (Marnewaard). De hele tijd liepen we langs een zijarm van het Lauwersmeer. Uiteindelijk liepen via strandjes en een jachthaven Lauweroog binnen. Ik werd verwelkomt met een bos bloemen in de stijl van de omgeving en ' savonds hebben in Lauwersoog lekker vis gegeten. Vandaag lekker bij zitten komen en mijn laatste blog zitten schrijven waarna ik vanavond huiswaarts keer en maandag weer aan het werk ga. Als ik een nieuw doel gesteld heb, dan horen jullie weer van me.

Groetjes, Jorden

  • 25 Augustus 2017 - 19:16

    Jan Frericks:

    Knap gedaan Jorden

  • 25 Augustus 2017 - 19:26

    Tine Bruin:

    Jorden dat heb je geweldig gedaan.Toch fijn dat Nederland niet zo groot is.
    Groeten ook aan Harm en Jacquelien van Tine

  • 25 Augustus 2017 - 21:32

    Wil Atteveld:

    Wat geweldig knap dat je deze wandeling volbracht heb.groetjes Jos en Wil.

  • 26 Augustus 2017 - 07:21

    Jacquelien V Voorthuizen:

    Hoi Jorden, je hebt de ' Graanrepubliek' (boek van Frank Westerman) , OostGroningen te voet ' bedwongen' . Wat een geweldige prestatie maar ook een super ervaring toch !!!!Van harte gefeliciteerd dat het gelukt is heel Nederland rond te lopen. Echt origineel. Door je steeds weg te brengen heb ik ook lekker drie weken genoten. Iedere dag weer iets nieuws bekijken zoals een sluis, een kerkje, een dorpje en daardoor de geschiedenis van het landschap en de mensen die er leefden te ervaren. Je hebt geboft met het weer. Maar die ene dag in de regen 12 km op de dijk bij Noordpolderzijl was ook wel apart. En al die zeehonden. ,maar ook niet te vergeten al die lekkere restaurantjes met veel vis. Het was een succes, bedankt, liefs van je moeder

  • 30 Augustus 2017 - 19:49

    Hester En Andries:

    Beste Jorden
    Gefeliciteerd dat je heel nederland gelopen hebt samen met Harm
    Een heel prestratie. En dat het goed gegaan is.

    Groetjes Hester en Andries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 16510

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: