Gehaald!! - Reisverslag uit Brabant, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu Gehaald!! - Reisverslag uit Brabant, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

Gehaald!!

Blijf op de hoogte en volg Jorden

27 Juli 2016 | Nederland, Brabant

Beste mensen,

Na een uitgebreid ontbijt te hebben gehad begon ik aan mijn laatste etappe van.mijn Grenslandpad. Aan het eind van de dag bleek dat ik op dat ontbijt de hele dag kon lopen. Deze laatste dag was het qua afstand een makkelijke etappe: 18 km. Ook qua ondergrond was het lekker lopen: half verhard/verharde ondergrond. Ik liep door prachtig Limburgs gebied; mooie grote huizen in mooi landelijke gebied: wat een hoop vierkante meters hebben ze hier om te bouwen! En de mensen zelf he! Eerst dat leuke accent, maar ook de vriendelijkheid...
Onderweg heb ik zo mijn gedachten laten gaan over de laatste etappe en de rest van de tocht (daar heb ik alle tijd voor he!), waarbij ik tot de conclusie kwam dat ik in deze/zo'n tocht al mijn energie en passie kan stoppen. Met al zijn mooie en bemoedigende dingen, maar ook met dingen die iets meer tegen zaten. Mooie dingen zijn bijvoorbeeld mensen die je behulpzaam zijn in de vorm van je een lift aanbieden als je al een uur om aan het lopen bent. Dingen die tegen zaten waren natuurlijk die wondroos, dat nu vrijwel over is, en dat ik moment had dat ik enorm twijfelde. Maar dat is het 'nut' van zo'n tocht: alles 'loop' je eruit. Vooral de vriendelijkheid die je van mensen krijgt als ze je met rugzak zien lopen!! Ook handig op zo'n tocht is dat je leert hoe je anders/beter met dingen om moet gaan.
Ik wil ook de mensen bedanken die ervoor gezorgd hebben dat ik met mijn ontstoken onderbeen toch de tocht kon voortzetten, zoals de huisarts in Baarle-Hertog en de gast-verpleegkundige in Reusel. Ook ál die gastvrouwen...en één man die mijn been verbonden. En natuurlijk jullie, mijn trouwe lezers, met jullie leuke en mooie verhalen; bedankt voor het meeleven! Drie weken achter elkaar lopen: op papier 372, maar in de praktijk wel 400 km! Ik heb ervan genoten!!

Tot een volgende tocht!

Jorden

  • 28 Juli 2016 - 11:35

    Brigitte:

    Ha Jorden!
    Wat een mooie wandeling en mooi verslag weer! Wat goed om te lezen dat zo'n tocht je zoveel brengt. Het is bijna een soort meditatie, waarin je alles van binnen weer een beetje op een rij krijgt. Fijn dat je daarbij ook zoveel mooie mensen tegenkomt. Ik kan me voorstellen dat je vol energie zit om er weer tegenaan te kunnen gaan. Ik wens je toe dat je dit gevoel lang vast kan houden!
    Groetjes en tot einde zomer!
    Brigitte

  • 29 Juli 2016 - 12:41

    Hieke En Simon:

    Ha Jorden,

    Gefeliciteerd met het slagen van je wandeltocht.
    En wat fijn dat je er zó van genoten hebt.
    Je beschrijft mooi wat het met je doet wanneer je zo'n lange wandeltocht maakt.
    Heb je nu heel Nederland rondgelopen of ga je volgend jaar nog een stuk doen?
    Leuk dat je ons op de hoogte hebt gehouden van je belevenissen.

    Hartelijke grote van
    Hieke en Simon

  • 30 Juli 2016 - 23:54

    Anita Van Santen:

    Hallo Jorden.
    Wat leuk dat ik jouw verslag heb mogen lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 16478

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: