Een gehucht is?... - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu Een gehucht is?... - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

Een gehucht is?...

Blijf op de hoogte en volg Jorden

09 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Een gehucht is plaatsje waar je in 5 minuten door bent gelopen; zo'n aan het begin staand blauw plaatsnaambord tot zo'n zelfde kleur plaatsnaambord alleen dan met een rooie streep erdoorheen: echt 5 minuten...
In zo'n plaatsje zit ik nu, genaamd: Ferwoude. Ik vindt het een mooi gehucht!
Om dat gehucht te bereiken moest ik wel 17 km lopen vanaf dat lekkere eetadres met die aardige mevrouw: in WONS!
Ik hoorde dat er in Ferwoude ook geen eetcafe was, dus heb onderweg waar het wel kon 'warm' gegeten. Wat deze familie wel heeft, achteraf konden ze ook wat voor je koken, is bier. En daat heeft een wandelaar wel behoefte aan op zijn eindbestemming: rivella & bier!
Daarna toch nog een boterham uit mijn lunchpakket gegeten waarna ik mijn tanden poetste en op het punt sta om naar bed te gaan. Maar eerst jullie op de hoogte brengen he! Nu ik dat gedaan he zeg ik: welterusten...

Groetjes, Jorden

• 10 Augustus 2015 - 08:28

Tine Bruin:

je zult vast goed geslapen hebben in dat gehucht.daar is het altijd rustig.ik heb vroeger namelijk in een gehucht gewoond.schuddebeurs.
    wandel ze