Een bijzondere ontmoeting...en lekker - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu Een bijzondere ontmoeting...en lekker - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

Een bijzondere ontmoeting...en lekker

Blijf op de hoogte en volg Jorden

08 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Beste bloglezers!

Vandaag van Sexbierum naar Wons gelopen, ik had er nog nooit van gehoord: van de plaats Wons. Die plaatsnaam zal me lang bijblijven; misschien niet vanwege de naam, maar zeker wel vanwege het eten. Want toen ik de overnachting reserveerde vroeg die mevrouw of ze voor mij moest koken omdat er niets in Wons te vinden was qua restaurant/cafés. Dat sloeg ik niet af. Maar ik dacht aan aardappels, vlees & groente wat ze klaar maakte. Vandaag bleek het anders:
zelfgemaakte kippensoep met ECHTE VERSE kip, zelfgemaakte kerriesalade, zelfgemaakte gember-sla salade, een zelfgemaakt puddingtoetje & als afsluiter koffie met amaretto-likeur:VOORTREFFELIJK!! En...een bijzondere wending kreeg het dus. Met zijn drieën hebben we dus genoten van het eten, want Jaquelien kwam Harm oppikken met de auto.
Ik heb het wel over het eten gehad, maar nog niet over de tocht zelf, dus hierbij: mijn vader (Harm) was er dus om 09.00 uur waarbij we dus weer even de weg moesten zoeken + dat wij alle 2 moesten pinnen, maar ook nog dat ik dacht dat ik mijn zonnebril bij het restaurant had laten liggen, wat niet het geval bleek te zijn. Tsja!...waar nu he!
Ondertussen waren we 6 kwartier verder toen we de route weer op hadden gepikt. De route liep meteen weer over de waddendijk waarbij we Terschelling konden zien liggen: zo helder was het! Even later verlieten we de dijk en ook de waddenzee, want we werden door het industriegebied van Harlingen gestuurd. En na Harlingen kom ik alleen maar langs het ijsselmeer te lopen richting stavoren. We kwamen heel mooi Harlingen binnenlopen; ze sturen je wel door bijzondere plekken hoor!
Na in Harlingen paling gegeten te hebben en koffie met appelgebak ( in andere volgorde en een tussentijd van een halfuur) liepen we weer een stukje dichter naar Wons. Na mooie aardapelvelden & heel veel grasland kwamen we om 18.30 uur aan in Wons, waar meteen een koude washand kregen om ons op te frissen & een kan koud water (onze eigen flesjes waren tot de druppel op) die enkele minuten later ook weer op was. Na wat bijgekomen & bijgepraat te zijn van de tocht gingen we aan het diner wat ik hierboven beschreef.
Het was weer een bijzondere dag!

En Marjolein!!...ik moest je de groeten terug doen.

Groetjes, Jorden

  • 09 Augustus 2015 - 15:43

    Tine Bruin:

    dag jorden,

    dat moet lekker gesmaakt hebben na zo'n dag wandelen.je ziet wij hebben de vakantie er op zitten,dus tijd om jou avonturen te lezen.
    wandel ze.
    groeten tine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 16995

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: