PECH!! (vervolg) - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu PECH!! (vervolg) - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

PECH!! (vervolg)

Blijf op de hoogte en volg Jorden

26 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Daar ben ik weer!

Ik was in Veere beland, waarna ik gewoon om 18.00 uur de wedstrijd kon kijken in het enige restaurant/eetcafe die een televisiescherm had.

Dinsdag 24 juni:
Op zo'n reis als deze heb je er altijd wel een dag/middag tussen zitten die je liever wil vergeten. Nou!, Dit was zo' n middag!
mijn reis gaat verder naar Oostkapelle en de tocht voert me door bos, dijken en strand; heel mooi! Ik liep om 15.45 uur Oostkapelle binnen en vroeg waar mijn b&b was; dat vind ik nog steeds sneller dan als dat ik eerst op mijn Googlemaps moet kijken. Totdat ik erachter kwam toen ik bij mijn b&b was (altijd acheraf he!) dat ik er driekwartier over gedaan had, terwijl dat dorp niet zo groot is. Omdat ik in Oostkapelle dacht: ik ben er bijna, had ik ook niet zoveel gegeten. Dus ik was blij dat ik er was!!! Het adres bleek dichter tegen Domburg aan te zitten dan tegen/in Ooskapelle. Op mijn b&b aangekomen te zijn lag de sleutel van het huis en de kamer in een envelop in een sleutelkastje die weer in het tuinhuisje stond (was van tevoren afgesproken hoor!, maar wel appart als je zo ter plekke komt). Onderweg in kwam ik door Vrouwenpolder en daar zag ik een bordje: onbeperkt mosselen eten, dus dacht ik: daar ga ik vanavond eten!
Dus ' s avonds op de fiets naar Vrouwenpolder (die fiets had ik ook geregeld van tevoren), en dat bleek ook sneller gekund te hebben.
Maar des te smakelijker smaakte de mosselen. Heer-lijk!! gegeten.
EN?? Lang leve Googlemaps!

25 juni, een dag voor mijn rustdag:
Van Oostkapelle liep ik naar mijn pension in Westkapelle. Via de duinen liep ik naar Domburg toe, daar heb ik krant gekocht en koffie gedronken. Ik besloot verder over het strand naar Westkapelle te lopen. Toen ik naar de westpunt van Walcheren gelopen was via het strand, wilde ik weer omhoog om zo West Kapelle binnen te lopen. Toen ik aan het eind van het strand was en het omhoog moest via 'asfalt keien' ging het mis:
met 14 kg bagage op mijn rug klom ik stap voor stap die asfaltblokken op waarna ik mij verstapte en uitgleed. Als reflex draaide ik mij op mijn rug zodat mijn handen en armen niet over die stenen schuurde. Maar toen was het al gebeurd: mijn hele linker onderarm open en een deel van mijn linker knie.
Met moeite stond ik op waarna ik strompelend naar boven liep en kijkend of ik een geschikt iemand vond om mij te kunnen helpen. Toen zag ik dat een belgische camper net stond in te pakken; dus ik liep daar naar toe en vroeg of ze me konden helpen. Toen ze me met bebloede arm en been zaggen liepen ze meteen naar binnen en kwamen terug met een bak water, jodium en gaasjes. Na alles schoongemaakt en verbonden te hebben wilde ze me wel naar mijn hostel rijden zodat ik naar een arts kon om er naar te laten kijken. Na mij afgeleverd te hebben bij mijn hostel heb ze vriendelijk bedankt voor alle hulp en ben een straat verderop naar een arts gegaan. ondertussen kreeg ik steeds meer last van mijn linker heup. Uiteindelijk maakte die arts de wonden nog extra schoon en verbond ze goed. Op mijn heup zaten geen schaafwonden, maar was alleen lichte spierpijn verwachte hij. Het advies wat ik mee kreeg wat betreft die wonden? Vandaag het verband er nog om laten zitten, maar morgren er zEker afhalen en op laten drogen, en...douchen is alleen maar goed voor die wonden!
Gelukkig heb ik nu een rustdag zodat die (schaaf)wonden even bij kunnen komen. en...ik denk dat ik morgen wel verder kan, want gelukkig ben ik niet op mijn schouder beland.
Ik houd jullie (uiteraard) op de hoogte en in het bijzonder over mijn verwondingen.

  • 26 Juni 2014 - 18:48

    Anja:

    He "pechvogel",

    Lees net je pech bericht, dat is ook wat. Hoop dat je je tocht kunt hervatten en dat de "schade" mee valt. Voorzichtig, Succes en veel mooie ervaringen gewenst op je verdere tocht.

    Gr. Anja

  • 26 Juni 2014 - 19:28

    Harald:

    Jammer! sterkte Jorden! rust goed uit en hopelijk voel je snel weer beter.

    Gr. Harald

  • 26 Juni 2014 - 20:19

    Brigitte:

    He Jorden,

    Wat een pech zeg! Jammer zo'n onderbreking van je mooie wandeltocht. Hopelijk ben je vandaag goed uitgerust en kun je nog lekker genieten van de rest! Groetjes, Brigitte

  • 26 Juni 2014 - 22:16

    Jetze:

    Hoi Jorden,

    Wat een pech, ik hoop dat je vandaag van je rustdag hebt kunnen genieten en aansterken (suggestie - mosselen eten!) en dat je morgen geen last zult hebben van de wonden. Hopelijk lukt het je morgen om tussen de buien door te lopen. Tot nu toe was het weer je goed gezind. Veel plezier!

    Verheug me op de foto's, Zeeland is mooi!

    Jetze

  • 27 Juni 2014 - 19:55

    Jacquelien:

    Hoi Jorden. t is alweer een dag verder maar k wil toch nog even reageren. Wat een supermazzel heb jij met het weer. Alleen op zaterdag kan t nog regenen en dan is dat een prachtige afsluiting.Gelukkig is je VanPersieduik toch nog goed afgelopen en je hield er een leuk ritje met een camper aan over.Weer eens wat anders dan met een helikopter zoals in de Dolomieten. Je kunt weer op eigen kracht verder. Komt er nog een foto van jou in vol ornaat? Succes met je laatste grote etappe naar Sluis. Is een heel oud omwalt stadje. Groetjes, Jacq

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 17080

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: