eerste dag - Reisverslag uit Julianadorp, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu eerste dag - Reisverslag uit Julianadorp, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

eerste dag

Door: JordenFrericks

Blijf op de hoogte en volg Jorden

18 Juni 2012 | Nederland, Julianadorp

Zo!!.....Ik zit dit verslag op mijn eerste overnachtingsadres te typen. Met een 'vertraging' van 3 uur vanwege de hevige regen (met regenkleding aan waren je kleren nog nat geworden, echt waar!!) zijn we om 13.30 uur vanaf de boot in Den Helder begonnen aan het Hollands kustpad. Ik heb het weekend op Texel doorgebracht waar mijn ouders stonden met de caravan zodat ik gelijk in Den Helder kon beginnen. Samen met mijn vader, die het leuk vond om de eerste dag mee te lopen, zijn we eerst de dijk helemaal afgelopen naar huisduinen waar we koffie met appelgebak aten. Met de dijk overgaand in duinen liepen we verder door de duinen waarbij we bij een hoog duin de zee zagen liggen. Het boekje stuurde ons door een heel mooi duingebied. Uiteindelijk waren we om 16.30 uur bij Julianadorp. Daar aangekomen moesten we eerst een tijd zoeken met wat hulp van de mobiele telefoon (de b&b gebeld) voordat we de goede weg gevonden hadden. Uiteindelijk bleek het nog anderhalve km lopen te zijn voordat we opgehaald werden door de eigenaar i.v.m. het niet vinden van het adres. We werden verwelkomt met heerlijke koffie met hetzelfde appelgebak. Uiteindelijk hebben we vandaag 17 km gelopen. Harm en ik zijn daarna nog wat wezen eten, waarbij Harm om 19.15 uur al weg moest om de bus te halen en vervolgens de boot naar Texel terug. Ik ga nog even de foto's uploaden en daarna naar bed, want morgen wil ik om 09.00 uur proberen op pad te zijn. Tot mails...

  • 18 Juni 2012 - 20:13

    Maarten:

    Hoi Jorden, leuk te lezen dat de 1e dag goed verlopen is. De kop is eraf! Ik dacht vanochend al dat je zou verregenen, hier in Utrecht hadden we onweer. En ja, die ene bliksem moest net weer bij de NS inslaan en dus de hele ochtend geen treinen. Brigitte moest thuis werken.
    Ook jij bent dus opgehouden (of heet het eigenlijk uitslapen als je op vakantie bent...?). Veel succes en plezier(!!) met de voettocht. We houden je in de gaten ...:-)

  • 19 Juni 2012 - 09:13

    Richard Wiesman:

    na de eerste dag zeker wel spierpijn van het vele lopen? leuk dat je pa ook mee liep!! en leuk om zo je verslagen te lezen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Julianadorp

het Hollands Kustpad

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2012

van geen ophouden

10 Juli 2012

toevoeging op het vorige

09 Juli 2012

weer thuis!!

26 Juni 2012

een week onderweg

18 Juni 2012

eerste dag
Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 28046

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: