de laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu de laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

de laatste voorbereidingen

Door: JordenFrericks

Blijf op de hoogte en volg Jorden

13 Juni 2012 | Nederland, Nieuwegein

Nog 2 dagen en dan begint mijn vakantie! Mijn ouders gaan zaterdag met de caravan naar Texel en ik rijd meteen met ze mee. Dan kan ik nog 2 dagen de puntjes op de i zetten voordat ik echt ga lopen. Ik ben in ieder geval dicht bij mijn startpunt Den Helder. Vandaar uit begin ik met lopen; mijn eerste overnachtingsadres zou in Julianadorp zijn. Maar voorafgaand aan dit alles was het verzamelen en wegen van de bagage. Het begon met het verzamelen van die mini-shampoos, daarna ging ik samen met mijn moeder een diepte-inverstering doen bij Beversport; Er bastaat zelfs lichtgewicht/sneldrogend ondergoed. Ik ga vanmiddag nog even een mini-aftershave proberen te krijgen, want anders is die glazen fles aftershave het zwaarste wat ik mee neem. Ook handig (en wat ik ook nog moet kopen) is een notitieblokje voor dingen onderweg even snel op te schrijven. Buiten deze 2 dingen heb ik mijn rugzak al een keer 'proef-ingepakt', en ik zal jullie zeggen: ik wilde mijn rugzak niet zwaarder dan tien kilo laten wegen, en weet je wat?!: hij weegt 10½ kg. Dus even denken wat er toch niet echt noodzakelijk is. Maar aan de andere kant: ik vind het een mooi gewicht. Want anders wordt het een verschil tussen primitief en luxe, dat is de vraag...
Ik wil jullie dus o.a. via deze site op de hoogte houden, en zodra ik internet tot mijn beschikking heb doe ik dat dus ook. Dus tòt het volgende eerste echte wandelverslag.