Regenachtig Groningen - Reisverslag uit Brabant, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu Regenachtig Groningen - Reisverslag uit Brabant, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

Regenachtig Groningen

Blijf op de hoogte en volg Jorden

12 Augustus 2017 | Nederland, Brabant

Beste mensen,

Nadat we de vorige keer geëindigd waren in Kostverloren begonnen we eergisteren onze tocht vanuit onze camping. Het eerste stuk liepen we weer door enorme graan/bietenvelden waarna we op de zeedijk kwamen te lopen langs de de Dollart. Aan de overkant zagen we Duitsland liggen; texel kan je vanaf de vaste wal minder goed zien, dus zo dichtbij. De dijk zijn we 5,5 km blijven volgen waarna we weer opgepikt werden door Jacquelien. Toen hadden we er er een stuk of 7 km opzitten. Jacquelien haalde ons op een punt op waar je alleen daar met de auto kon komen. Ik zag het (nog) niet zitten om tot Termunten te lopen, waar Jacquelien makkelijker kon komen. Ondanks dat ik nog af en toe last van (lichte) hoofdpijn heb, is mijn conditie blijkbaar ook achteruit gekelderd. De enige manier denk ik om het weer op te bouwen is om te...lopen op verschillende ondergronden het, want op de dijk lopen is zwaar. Nadat we weer op de camping waren hebben we s avonds lekker gegeten en ging ik vroeger naar bed dan anders in de vakantie; maar dit is ook een ander loopvakantie dan anders he!
De volgende dag zouden Hester en Andries voor twee dagen komen omdat ze ook wel zin hadden om mee te lopen. Dus hebben we ze gisteren van de trien gehaald in Delfzijl, maar omdat het ' s ochtends flink regende wisten we toen nog niet of we die dag gingen wandelen of dat we iets gingen doen wat je overdekt kon doen. Maar een paar blikken op buienradar en kijkend naar de lucht besloten we toch om te gaan lopen, en we hadden goed gegokt: het werd steeds droger. Uiteindelijk liepen we een hele mooie tocht weer over de dijk; met schapen en uitzicht op...Duitsland en later de Eemshaven. Ook nog een (afgeschermd) strandje gezien met zeehonden. Daar is gewoon een heel mooi stuk natuur. Uiteindelijk zijn we doorgelopen naar Termunterzijl en daar heeft Jacquelien ons weer opgepikt. ' s avonds lekker kaasfondu gegeten en op tijd naar bed.

Groet, en tot blogs
Jorden

• 12 Augustus 2017 - 11:00

Ruud Frericks:

Hoi Jorden,

Leuk om te lezen dat je weer aan het wandelen bent.
    Hopelijk gaat het steeds beter de komende dagen.
    Doe de groeten aan je medewandelgenoten.

Niet te veel kaasfondue eten hoor, is niet goed voor je conditie.

groetjes,

Ruud

• 12 Augustus 2017 - 13:49

Jan Frericks:

Beste Jorden,

Leuk stukje, weet je zeker dat het Texel was en niet Borkum?

Groeten Jan

• 13 Augustus 2017 - 12:49

Tine Bruin:

goed zo Jorden dat je weer op pad bent.zo bouw je mooi je conditie op.en je ziet nog eens wat.
    Het leukste is dat ik mee kan genieten door jouw mooie verhalen.
    dank je wel.

• 15 Augustus 2017 - 21:42

Hans:

Jorden,

Goed bezig. Hou het wel droog. Ook wat de pilsjes betreft.

Hans

• 15 Augustus 2017 - 21:44

Hans:

Jorden,

Goed bezig! Hou het wel droog. Ook wat de pilsjes betreft.