Verrassend mooi! - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu Verrassend mooi! - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

Verrassend mooi!

Blijf op de hoogte en volg Jorden

13 Juli 2016 | Nederland, Zeeland

Beste mensen,

Gisteren en eergisteren zijn Hester & Andries meegelopen waarbij Harm hun in krabbedijke afzette. Ik zou ze daar tegenkomen en oppikken omdat ik in Kruiningen was begonnen. Het is 15 km lopen naar krabbedijke waarbij ze ook nog eens 15 km moesten lopen + 2 km af moesten wijken om in Woensdrecht te komen. Hester en andries liepen wel een heel mooi stuk route mee; we begonnen langs de Oosterschelde en liepen langs akkerland, waaronder grote mäisvelden. Ook ontkwamen we er niet aan om een stuk langs de weg te lopen. Later kwamen we in de buurt van Bergen op zoom, waarbij we wat doorliepen omdat we een enorme bui zagen aankomen. En of het een enorme bui was: voor we het wisten kwam het met bakken uit de lucht. Eerst deden we onze paraplu's op, en daarna de rest van onze regenkleding. Ondertusen waren we zonder regenpak aardig nat geworden. Dat ging nog zo 10 minuten door. Aangekomen in bergen op zoom was het ondertussen droog geworden waarna we opzochten waar de ouders van Brigit woonde, want daar had ik mee afgesproken om langs te gaan nu ik toch door bergen op zoom kwam. Daar aangekomen, met gebruik makend van hun auto, werden we hartelijk ontvangen en onder het genot van een kop koffie praten we bij over de wandeling. Om een uur of 17.00 uur zijn Hester & Andries op de trein gezet waarna ik naar mijn b&b in Bergen op zoom ging: bij mijn neef Arnoud. Ondertussen heb ik bijna een héérlijke rustdag erop zitten. Arnoud heeft mij bergen op zoom laten zien: een hele mooie vestingstad. Ook in een lekker lang bed geslapen, in tegenstelling tot Woensdrecht waar ik samen met Hester & Andries in een stacaravan sliep: ik moest echt diagonaal liggen om te kunnen slapen. Maar de accomodatie zelf + het eten wat we lieten brengen omdat de meeste eetgelegenheden op maandag dicht waren was super! Het waren twee gezellige dagen met zijn drieën. Wat me dus het meest opvalt is dat ze je op oveel mooie paadjes laten lopen. Dan zit het ook nog mee dat het gewoon een mooie gebied is waar ik door loop. Prachtig!!

Groet, Jorden

  • 13 Juli 2016 - 21:21

    Brigitte:

    Ha Jorden,

    Leuk weer jouw verslagen te lezen! Klinkt als een goede wandeltocht! Mijn ouders waren zeer verrast met jullie bezoek. Ze vonden het erg gezellig! Ben benieuwd naar de rest van je avonturen. Wandelze!
    Brigitte

  • 13 Juli 2016 - 21:54

    Jacquelien V Voorthuizen:

    Hoi Jorden, weer een levendig verslag. Ik denk dat een dagje rust ook weer lekker is. Wat leuk dat je bij Arnoud kan overnachten en ook nog ee citywandeling. Succes morgen met het nieuwe traject, groetjes Jacq

  • 14 Juli 2016 - 11:58

    Tine:

    als ik je verslag lees krijg ik ook zin om lekker te gaan wandelen.
    ondertussen ben jij weer een stuk van nederland aan het ontdekken.
    leuk jorden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 16552

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: