ik ben onderweg! - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu ik ben onderweg! - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Jorden Frericks - WaarBenJij.nu

ik ben onderweg!

Blijf op de hoogte en volg Jorden

18 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

He he, beste mensen,

Ik ben dan eindelijk onderweg naar Sluis. Maar voordat ik daar ben moet ik nog even wat kilometers afleggen. We beginnen afgelopen maandag: ik was om 11.00 in Hoek van Holland en begon meteen te lopen. Ik had meteen wat opstart problemen, want ik kon de wit/rode bewegwijzering niet vinden. Maar na een kwartier zag ik ze. Eenmaal de route opgepikt te hebben liep ik wel lekker door. Onderweg was het nog een paar keer zoeken, waarbij ik zo moest zoeken naar een bepaald bewegwijzernummer dat ik er na 10 achter kwam dat dat nummer achter een verkeersbord stond; kan je lang zoeken he? Uiteindelijk om 16.00 uur in Maassluis aangekomen, en het was echt een eerste dag.
Dag 2 zou me naar het grensgebied lijden Oostvoorne/rockanje. Onderweg kwam ik een man tegen die me uit wilde leggen hoe ik moest lopen vanwege een omleiding. Die man vertelde mij dat ik rechtsaf moest en daarna een onderdoor. Daarna vertelde hij dat ik eerst rechtsaf moest en daarna een teen tunnel onderdoor, waarna hij zei dat als ik het niet snapte eerst een tunnel....
Na 25 km kwam ik in Oostvoorne/rockanje aan, maar omdat die huizen een beetje uit elkaar liggen moest ik wederom zoeken naar het huisnummer. Omdat ik niet hoe de nummeropbouw was trok ik maar heel stiekem de post maar uit de brievenbus die er toen uithing. Het bleek dat ik nog één huis verder moest. Uiteindelijk had ik een heel huisje voor mezelf, met vanmorgen een heel uitgebreid zelf neergezet ontbijt.

Vanmorgen om 09.30 uur vetrokken naar het plaatsje Havenhoofd; een dorp van 2 straten. De tocht ging over een afstand van 17 km en voor een deel over het strand en, ook bijzonder: over de Haringvlietsluizen. Toen ik er bijna was kwam ik langs een visafslag en kocht ik een broodje.....haring. Om 15.50 was ik binnen. Ruimschoots voor de voetbalwedstrijd Nederland-Spanje. Die heb ik onder het genot van zalm en asperges kunnen bekijken. Morgen wacht een tocht van, jawel, 8 km. Maar daarover meer in het volgende verslag. Nu ga ik maar pitten, want op een samsung telefoon zo'n verslag maken is inspannend. Dus: spelfouten en leestekens voorbehouden. Slaap lekker en tot het volgende verslag...

  • 19 Juni 2014 - 09:16

    Brigitte:

    Ha die Jorden,

    Nou dat is echt leuk om te lezen! Volgens mij heb je een erg gave wandelreis uitgezocht. Het gebied Oostvoorne, Rockanje hebben we vorig jaar ook eens bezocht. Echt schitterend vonden we het daar!
    Heb je gisteren Nederland Australie ook nog gevolgd? Goed bezig triuwens met zalm en apserges ;);) Ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Groetjes en wandelze! Brigitte

  • 19 Juni 2014 - 13:37

    Jacquelien:

    Hoi Jorden, goed zeg, drie dagen zitten er dus al op. En zelfs een dag van 24 km en dat met bepakking. Ik doe het je niet na. Vandag dus een wat ' rustigeraandag'. Ook wel even lekker zeker. Je nieuwe smartphone komt je nu goed van pas want de vorige keer had je nog zo'n oudje. Leuk om je zo te kunnen volgen, succes, fijne wandeling!!! Wat is de volgende bestemming en hoe ver? Groetjes, Jacquelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorden

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 16894

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 23 September 2024

Santiago de Compostella

18 Juli 2015 - 18 Juli 2015

het Friese Kustpad

08 Juni 2014 - 08 Juni 2014

het Deltapad

30 November -0001 - 30 November -0001

het Hollands Kustpad

Landen bezocht: